Den gode dialog

Kernen i samarbejdet er dialog. Det er gennem ’gaderobesnakken ’ vi kan dele dagens oplevelser og små hyggelige episoder og samtidig giver det jer forældre mulighed for at stille spørgsmål, hvis der er noget I er nysgerrige på.

Hvis der er behov for en samtale om barnets trivsel, er I altid velkommen til at henvende jer, så aftaler vi en tid.

For de større børn fylder særligt legen og de sociale relationer meget. Derfor informerer vi om, når barnet danner nye relationer. Dermed har I som forældre mulighed for, at støtte op om barnets venskaber eksempelvis med legeaftaler, og det giver indsigt i barnets liv i institutionen.

Forældresamtaler

Samtalerne tager udgangspunkt i barnets trivsel, relationer, udvikling og læring.

Jeres perspektiv, som forældre, er af stor betydning i samarbejdet. Vi er lyttende, lydhøre og tager altid jeres bekymringer og tanker alvorligt.

Samtaler:

• Opstartssamtale
  • 3 måneders samtale efter barnets start
  • Overleveringssamtale når barnet skifter stue
  • Trivselssamtaler/dialogmøder efter behov

Samarbejdet styrker overgangen til skole

Årgangens forældre indkaldes til en skolesamtale, hvor der i fællesskab sikres at barnet er skoleparat og det gennemgås og planlægges, hvordan vi sammen skaber den bedst mulige skolestart for jeres barn.

Med samtykke fra jer forældre overleverer vi eventuelle handleplaner og pædagogiske indsatser, for at sikre at børn i udsatte positioner oplever sammenhæng i overgangen til skole.